!! HOŞGELDİNİZ !!
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

!! HOŞGELDİNİZ !!

En Güncel Haberler Oyunlar Müzikler ve Aradığınız Herşey Buarada
 
AnasayfaKapıLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Tarihin en iyi 10 Japon otomobili

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
stormcont68

stormcont68


Mesaj Sayısı : 24
Kayıt tarihi : 12/11/09
Yaş : 30
Nerden : Aksaray

Tarihin en iyi 10 Japon otomobili Empty
MesajKonu: Tarihin en iyi 10 Japon otomobili   Tarihin en iyi 10 Japon otomobili Icon_minitimeCuma Kas. 13, 2009 9:05 pm

Japon tasarımcılar ve mühendisler otomobil icat etmediler, onlar otomobili baştan yorumladı. Ürettikleri en iyi otmobillerin ilk onunu yapmak oldukça zordu çünkü mükemmel bir mühendislikleri.
No.10 - Toyota Corolla
1976
40 yılı aşkın süre içinde Toyota Corolla bir yerden bir yere gitmek için güvenilir bir araç oldu, her ne kadar seksi bir görünüşü olmasa da. Toyota bu modelini Amerika pazarında satışa sunduğunda iki sene sonra Corolla modeli en çok satılan ikinci otomobil oldu. 1974-1978 yılları arasında ise Corolla dünyanın en çok satılan otomobili oldu. Dünya üzerindeki yollarda şuan on milyonlarca Corolla yol alıyor ve 2009 modelinin ilk izlenimleri de çok güzel. Dünya üzerindeki en iyi on Japon otomobillerinden birisi.
No.9 - Civic TypeR
2009
Accord bugünlerde Honda’nın ekmek kapısı olabilir ama Civic’in başarısı şirketi 1976 yılında daha büyük bir model üretmeye zorladı. Bu yeni model Austin Mini’nin yeniden tasarlanmış halinden daha farklı değildi ancak bir süre sonra bir efsane haline geldi. En iyi japon otomobillerden birisi olan bu model konfor, değer ve güvenirlilik konularında bir ikon oldu. Otomobilin şekli her zaman için ilgi çekiciydi ancak 2008 Type R Sedan modeli tüm zamanların en çok istenilen tasarmıydı.
No.8 - Toyota 2000GT
1967
Eğer Supraları ve MR2'leri seviyorsanız, ilk olarak Toyota’ya 2000GT’yi ürettiği için teşekkür edin. Bu otomobil onların ilk gerçek spor otomobili ve sadece 1967-1970 yılları arasında üretildi. 2000Gt bir düzine hız ve dayanıklılık rekoru kırdı. Fiyatı ise sadece 7,000$’dı. GT ayrıca bir Bond otomobili de oldu. Üç yıl boyunca sadece 337 tane üretilse de 2000GT’nin etkisi günümüzde halen yankılanıyor ve sağlam örnekleri günümüzde çeyrek milyon dolara alıcı bulabiliyor.
No.7 - Subaru Impreza WRX
1992
Subaru, WRX modeline kadar aslında spor bir model üretmiyordu. Ralli sporunda zaferler kazanan versiyonundan esinlenilerek üretilen Imprezalar, spor otomobil alanına yeni bir anlam kazandırdı: Spor otomobillerin büyük bir motora ve sadece iki kapılı olmasına gerek olmadığını gösterek. Her bir modeli kendine has bir fanatik kitlesine sahip ancak çoğu kişi 2004-2005 STi modellerinin en iyi tasarıma sahip ve en zevkli sürüşü sunduğunu söylüyor.
No.6 - Mitsubishi Lancer Evolution
1992
Subaru WRX ve Mitsubishi Lancer Evolution modellerinin her zaman karşılaştırılması, her ikisinin de mücadeleci ve yarışmacı doğasından ileri geliyor. Subaru gibi, 2003 senesine kadar legal olarak bir Evo sahibi olmak için bekledik. Caddede sürüş için oldukça legal bir spor hatta ralli otomobili. Evolar sınıfında ‘çiğ’ tecrübe sunuyor ki bu da sınıfında onu öne çıkarıyor. 2008 model Evo X'de serideki en iyi otomobil gibi duruyor ve en iyi on Japon otomobili listesine girmesini sağlıyor Mitsu’nun. Hatta duyduğumuza göre (yani bnm duyduğuma göre ) Tecrübeli Türk rallicilerden ve bir Mitsubishi sever olan Ali Ersin’in 34 EV 010 plakalı bir Evo 10’u varmış.
No.5 - Acura NSX
1991
Bu terim ne kadar sık kullanılsa da ‘hergün harici’ terimini kullanarak nitelendirebileceğiniz otomobiller çok azdır. İşte bunlardan birisi de Acura NSX’dir. Bir otomobil dergisine göre ‘üretilen en iyi spor otomobil’ olan NSX için bu sıfat her ne kadar tartışılır olsa da çok az kişi yüksek övgüyü hakkettiğini tartışır. Ortadan V6 motorlu NSX, diğer otomobillerin iki silindirle ulaşabilecekleri bir güce ulaştı. Bütün yeteneğinden ilerisi var ki o da bunun bir Honda modeli olması. Yani bu otomobil 100,000 kilometre gitse de rakipleri kadar fazla yakıt ya da bakım istemiyor. 1991 ve 2005 modelleri arasında fazla bir değişim olmadı ancak son modellerde altı ileri düz şanzıman bulunuyor. 2002-2005 otomobillerinde ayrıca kaputa gömülen farlar yerine HID farlar bulunuyor.
No.4 - Mazda Miata
1990
Bazı sürücüler Miata’yı kötü bir otomobil olarak algılıyor ve satın almak istemiyordu. 1989 yazında Mazda küçük, iki koltuklu ve üstü açılıp kapanabilen bir Miata modelini piyasaya çıkarana kadar. Bir kaç jenerasyon öncesi İngiliz modelleri gibi kompakt Miata düzgün bir şekilde güçlendirilmiş ve gücü kadar sürüşü de kolaylaştırılmıştı.
Her bir üretimi ayrı bir kesime hitap etse de Miata’yı sürmek çok eğlenceli.
No.3 - Nissan Skyline GT-R
1969, 2008
Çoğu Japon spor otomobili dışarıdan bakınca pek de hızlıymış gibi durmuyor. Ancak onlar hızlarının, yorumlanmasını istiyor. İşte Nisan Skyline ve Skylive GT-R’ı yıllar boyu neden ürettiğinin cevabı...
No.2 - Lexus LS400
1990
Avrupalı otomobil üreticileri, lüks otomobil sınıfını Lexus markası ortaya çıktığında farkettiler. LS modeli 1990 yılında piyasaya sürüldüğünde, birkaç yıl önce Acura satışa sunulmuş olsa da, otomobil piyasasındaki herşeyi barındıran tek otomobildi: teknoloji, konfor ve sağlamlılık. Otomobillerinin sağlam olmamasından ve bayilerinin ilgisizliğine sinirlenen lüks otomobil üreticileri Lexus bayilerine gittiler ve çok azı eli boş döndü.
Doğrudan söylemeseler de Avrupalı markalar, ödül kazanan LS modeli sayesinde kendilerini geliştirdi. Hmmm.. LS 460 L modelinin arka koltuklarında opsiyonel arka masaj koltukları var.
No.1 - Datsun 240Z
1970
1960'lar bittiğinde artık çoğu kişi bir spor otomobil istiyordu ve güçlü Amerikan otomobilleri onlar için bir cevap değildi. Bu listenin üst sıralarında bulunan Toyota 2000GT aslında bu sorunun çözümüydü ancak çok az bulunuyordu ve pahalıydı. Jaguar ve Porsche'ler de soru dışıydı.
Edebi kurtuluş Datsun’un 240Z modeliyle geldi. Bu otomobili satın alanlar etkileyici performansından ve 2.4 litrelik dayanıklı motorundan etkilenmişti. Mükemmel tasarımından bahsetme gereği bile duymuyoruz. O zamanlar, o fiyata bu kadar çok özellik sunan başka bir model yoktu. En iyi 240'lar ise 1970-1972 arasında üretildi.
Emeğe Saygı Teker Teker Aradım Buldum Arklar Alın Size Japonların Kafası xD
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Tarihin en iyi 10 Japon otomobili
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
!! HOŞGELDİNİZ !!  :: Spor Dünyası :: Diğer Haberler-
Buraya geçin: